Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход на масло - 2 литра за 150 км!!! Маслото "бяга" в дроселовата клапа.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разход на масло - 2 литра за 150 км!!! Маслото "бяга" в дроселовата клапа.

    За 150 изминати километра извънградско, колата ми 156 1.6ТS "хапна" 2 литра масло. При преминаване на по-ниска предавка и след съответното вдигане на обороти, започва здраво пушене отзад. Оказва се, че налива маслото през отдушника за маслените пари и буквално го излива в дроселовата клапа. Направо си беше пълна с масло. Според моите скромни познания, за да се излива това масло през отдушника може да има две причини:

    1. Помпата качва масло горе, за да се мажат валовете, но магистралите за отичане на маслото надолу са запушени и то прелива през отдушника.
    2. Износени сегменти, поради което налягането, което се създава в цилиндрите, минава през тях надува в картера, а оттам тръгва нагоре към разпределителните валове, където бута маслото през отдушника.

    Моля, дайте съвет. Има ли някой, който да се е сблъсквал със същия проблем
    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

  • #2
    Здравейте колега
    3 причина! Задръстен маслен сепаратор (намира се в капака на клапаните) Използвайте търсачката има доста писано по въпроса също имаше и снимки.
    Have A Nice Day
    o/_______\o
    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
    []=о===о=[]

    Comment


    • #3
      Четох за сепаратора, но възможно ли е заради запушване да ''издуха" 2 литра масло за 150 км. Отчитам и факта, че налива маслото именно през маркуча на отдушника - това не означава ли, че сепараторът НЕ е запушен и през него си минава масло?
      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

      Comment


      • #4
        Колега 2л на 150км (ако е вярно) е нещо доста плашещо!
        Имате съмнение за издухани сегменти... просто отворете на работещ двигател щеката на маслото ако от там духа... ами...! Но ме съмнява пак не би горила 2 л на 150км
        А това, че налива масло именно през маркуча на отдушника означава точно, че сепаратора е затлачен и не може да връща утаеното масло от парите към двигателя и го издухва през тръбичката на отдушника към смукателния колектор. Така ми изглежда логично на мен поне!
        Именно такъв беше проблема на един познат с 146 който дори направи основен ремонт на двигателя преди да установи причината.
        Накрая искам да допълня, че ако наистина има толкова масло в смукателния колекторо най-вероятно и дебитомера ви е силно замърсен и имате направилно смесообразуване което още повече утежнява положението.
        И най-важното, идете на добър сервиз гадаенето тук е "нечиста" наука, но така по симптомите за които говорите по-скоро искам да ви успокоя че може би не е толкова лошо положението колкото си мислите!
        Успех
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • #5
          Колега, благодаря че с ангажирате с проблема ми! Разходът на масло наистина беше такъв - 2л/150км. Имам тази кола от няколко дни и я следя много внимателно. Това всъщност беше първото и извънградско пътуване: Пловдив - Банско. Тръгнах с масло на макс по щеката. След здравото изпушване при всяко форсиране по пътя, на Юндола спрях за 20-тина минути, за да събере маслото в картера и го проверих - беше под минимума. Едва-едва се спуснах до Разлог съвсем по инерция, че ме хвана шубето. Имам приятел, който е собственик на сервиз там - налях два литра в мотора и един литър прибрах в багажника за всеки случай. Късно снощи се прибрах в Пловдив, но карах много бавно и в ниски обороти, почти на детонация, за да не я товаря. Интересното е че колата бяга добре - 190 км/ч по Пазарджишко шосе, макар и за кратко, защото ме беше страх пак да не издухам маслото. Казаха ми че вървенето не било показателно, защото при износени сегменти маслото влизало и уплътнявало добре, тоест компресия нямало да се губи. Дебитомерът е чист, дори прашинка няма. Де факто маслото се излива на около педя след него и клапата направо го засмуква. Това изрично го проверих. През щеката на маслото не духа.
          Last edited by Pepo; d.m.y г., 15:25.
          156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
          Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

          Comment


          • #6
            При износени сегменти или гумички не може да ви гори толкова масло!
            Щом не духа през картера значи и да има износване, не е толкова голямо.
            Щом сега сте купили колата следователно Ви предстои смяна на ремък и ролки! Съветвам Ви да не отлагате тази манипулация. При тази операция нормалната практика е да Ви свалят капака на клапаните и да ви зацепят разпределителните валове с "пети" (за мен са шаблони) Това е моментът в който трябва много добре да го проверите сепартора в капака и да го почистите или да Ви го почистят в сервиза! Настоявайте за това! А това, че дебитомера Ви "изглежда" чист, не означава, че всички тези маслени пари които се движат по смукателния колектор не са се отложили на много тънък филм по датчика му и не са причина за грешни показания, но относно дебитомера не ми се влиза в подробности.
            Дори и да не съм прав проверката и почистването на сепаратора няма да навреди на двигателя. Относно дебитомера... има изписано много, ползвайте търсачката!
            Дано съм прав защото иначе работата излиза много дебела!
            Have A Nice Day
            o/_______\o
            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
            []=о===о=[]

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
              Де факто маслото се излива на около педя след него и клапата направо го засмуква. Това изрично го проверих.
              Едно малко уточненийце. Маркуча на отдушника за маслените пари е след дроселовата клапа. Маркуча на педя след дебитомера е "байпас" на дроселовата клапа. Оттам двигателя смуче въздух на празни обороти.
              Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
              ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
              Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
                Едно малко уточненийце. Маркуча на отдушника за маслените пари е след дроселовата клапа. Маркуча на педя след дебитомера е "байпас" на дроселовата клапа. Оттам двигателя смуче въздух на празни обороти.
                Не! От капака на клапаните излиза пластмасов щуцер, който се разклонява на на две - единият маркуч влиза непосредствено преди дроселовата клапа, а другият другият след нея. И двата маркуча излизат от капака, значи маслени пари, а не въздух. Малко след дебитомера има датчик за въздуха, но той е на кабел, а не е с маркуч.
                156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                  Не! От капака на клапаните излиза пластмасов щуцер, който се разклонява на на две - единият маркуч влиза непосредствено преди дроселовата клапа, а другият другият след нея.
                  Баш така. Тоя след клапата е за маслените пари, а тоя след дебитимера дърпа въздух, смесва го с малсените пари и по вотрия маркуч след клапата постъпват в колекторите.

                  Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                  И двата маркуча излизат от капака, значи маслени пари, а не въздух. .
                  Значи не. Освен ако 1.6 не е с някакви фрапиращи разлики от 1.8 и 2.0
                  Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                  ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                  Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                  Comment


                  • #10
                    Именно по този, който е преди дроселовата клапа, си тече маслото и я пълни. Другият, който влиза след нея, е относително чист.
                    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                      Именно по този, който е преди дроселовата клапа, си тече маслото и я пълни. Другият, който влиза след нея, е относително чист.
                      Ами ще тече ами. След като другия ти е запушен то избива през този. Но по рпинцип от там дърпа въздух на празни обороти. Махни маркуча който влиза след дросела, запали колата и вий от капака на клапаните дали духа. При мен имаше същия проблем, но се оказа, че самия маркуч се е разял от времето и се е затлачил от собствените си "карантии". Придухах после и сепаратора който е в капака на клапаните и клапанчето което е след роселовата клапа и вече нямам масло по дросела.

                      Само, че при мен никога не е харчила масл. Просто имаше леко омасляване.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Проблемът вече е отстранен!

                        Вчера изчистих сепаратора по следния начин:
                        1. Продухване с пароструйка - без резултат
                        2. Наливане на капака на клапаните с препарат за измиване на двигатели и изчакване 15 мин - започна да се пени отвсякъде
                        3. Продухване с пароструйка - изхвърли парчета мръсотия подобни на мазут и дебелина около половин сантиметър
                        4. Отново наливане с препарат и изчакване в продължение на 1 час
                        5. Продухване с пароструйка - цялата автомивка стана леш

                        Следобед и направих 100 км планинско каране, като на изкачване по завойтe ''влизах с вратите напред", държах на около 5000 об.мин на 2-ра и 3-та предавка . Направо и намачках кокалите.

                        Резултатът беше нито веднъж изпушване и маслото не мръдна ни грам по щеката

                        Благодаря на колегите, които се включиха и дадоха съвет - JACOMMO, Old Fox, oem и най-вече за "support"-a на fade
                        156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                        Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Здравейте колега
                          3 причина! Задръстен маслен сепаратор (намира се в капака на клапаните) Използвайте търсачката има доста писано по въпроса също имаше и снимки.
                          Знаеш ли името на темата, че нещо не я намирам
                          Alfa Romeo 156 2.0TS 16V 155 h.p. (ECU Remapped by OEM, TI 17" rims, Eibach Pro-Kit Springs, Polyurethaned, Denso Iridium) Landi LPGi sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Вече може да се премести темата в раздел Технически Справочник
                            "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                            Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                            Opel Astra J GTC

                            Comment


                            • #15
                              Няма я и там
                              Alfa Romeo 156 2.0TS 16V 155 h.p. (ECU Remapped by OEM, TI 17" rims, Eibach Pro-Kit Springs, Polyurethaned, Denso Iridium) Landi LPGi sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X